Фото без описуФасилітатори локальних освітніх майданчиків або

нові досвіди і ролі освітян

25 листопада у сесійній залі Солонянської селищної ради відбулась нарада методичного активу загальноосвітніх навчальних закладів Солонянської селищної ради.

На початку зустрічі педагоги обмінювалися досвідом участі в освітніх конференціях та заходах Всеукраїнського і міжнародного рівнів. Начальник соціально-гуманітарного відділу Ірина Вікторівна Грекова поділилася враженнями від ознайомчої поїздки до Чехії, під час якої вона у складі української делегації мала змогу вивчити роботу чеських загальноосвітніх навчальних закладів. Наступною виступила перед колегами директор Солонянської СЗШ №2 Світлана Олександрівна Лугова з доповіддю про участь у шведсько-українському проекті "Підтримка децентралізації в Україні". Примітно, що активну делегацію з Солонянщини відзначили керівники Міністерства освіти і науки України. Далі директор Солонянської СЗШ №1 (опорний заклад) розповів присутнім про поїздку до Києва та роботу на семінарі "Управління освітою та якість освіти в сільській місцевості", в якому взяли участь Міністр освіти і науки України Лілія Михайлівна Гриневич, представники департаментів освіти і науки та керівники новостворених опорних шкіл. Володимир Анатолійович Бондар залишив свій відгук і в соціальній мережі Фейсбук: «Захід відбувся за підтримки Посольства Австрії в Україні, КультурКонтактАвстрія. До роботи залучені експерти в галузі освіти із Австрії, Чехії, Фінляндії. Учасники семінару обговорили актуальні питання про опорні школи в Україні та порівняли хід реформи із передовим досвідом західноєвропейських країн. Проголошено про створення нової асоціації керівників опорних шкіл в якості ключових дійових осіб в процесі реформи».

Оскільки на зустрічі були присутні представники усіх 8-ми шкіл Солонянської громади, то говорили багато про співпрацю та загальну координацію роботи. Окремо винесли питання про необхідність зміни традиційного формату проведення предметних олімпіад. Усі підтримали пропозицію про необхідність змінних локацій, щоб діти з різних населених пунктів були в рівних умовах. Раніше учні з віддалених сіл були змушені приїздити на олімпіади до районного центру, тепер же вирішено кожному із навчальних закладів громади дати можливість приймати на своїй території учасників олімпіад. Окрім того, що це хороша можливість для дітей побувати в іншій школі, порівняти умови, в яких навчаються їх ровесники, це ще й хороший привід знайти нових друзів. Тим паче адміністрації навчальних закладів виявили ініціативу проявити невеличку гостинність до учасників олімпіад, щоб допомогти дітям заспокоїтись перед виконанням завдань та налаштуватись на приязну і творчу атмосферу. Завдяки придбанню нових шкільних автобусів, в учнів наших шкіл не виникає транспортного питання - Солонянська  селищна рада має можливість здійснювати підвіз дітей із різних населених пунктів до місця проведення олімпіад та в зворотньому напрямку.

Ще однією темою для обговорення став традиційний конкурс «Вчитель року». У ході активних дискусій педагоги дійшли висновку, що формат його проведення дещо застарів і певні моменти вже стали досить формальними, такими, що не відображають реального досвіду та навичок сучасного вчителя. Ця тема стала продовженням обговорень інноваційного підходу в освіті, розпочатих цьогоріч на серпневій (не)конференції педагогів Солонянської громади. Цього разу вчительська спільнота зупинилась на визначенні «Новий вчитель в новій школі» - багато говорили про функції, які змушений виконувати сучасний провідник в країну знань. Як виявилося, такі іноді незрозумілі терміни як «фасилітатор», «тьютор», «ментор» - це все про наших натхненних педагогів, адже більшість із них давно усвідомили, що вимоги часу сильніші за традиційні уявлення про набуття та передачу знань. Самоосвіта, готовність брати на себе відповідальність, пошук нових підходів та методів – головні супровідники на шляху до активної взаємодії учня й учителя. Підсумовуючи дискусію, учасники зустрічі домовились розробити оновлену концепцію конкурсу «Вчитель року» в педколективах шкіл, а далі знайти спільний формат його проведення. Приємно, що в результаті взаємодії однодумців починають з’являтися нові проекти та ініціативи.

Важливим питанням, винесеним на загальний розсуд, став формат методичного супроводу педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів. Над цією проблемою учасники наради вирішили працювати системно та із залученням максимальної кількості вчителів, щоб кожна думка була почута і врахована. Сформований методичний актив має на меті виносити найгостріші питання на обговорення в своїх педколективах для швидкого та ефективного подолання всіх викликів.

Сподіваємося, запропоновані в результаті спільних напрацювань ініціативи отримають підтримку серед учнів, батьків, педагогів та громадськості, і допоможуть спільно крокувати до якісних змін в освіті. Найголовніші реформи починаються з кожного з нас!

Фото без описуФото без опису


Фото без опису