Фото без опису

Покладіть край магазинним крадіжкам!

Магазинні злодії вважають, що їх не спіймають. Ваше завдання – довести, що вони помиляються. Зазначені нижче поради потребують осмислення та винахідливості, однак коштують дуже мало.

  • Пильні працівники – ваш найкращий захист. Запровадьте процедури, яких вони повинні дотримуватись у разі підозри на магазинну крадіжку, та переконайтеся, що вони знають закони про магазинні крадіжки.
  • Переконайтеся, що ви можете бачити все, що відбувається у вашому магазині. Прилавки повинні бути низькими, не вищими від талії. Встановіть дзеркала в кутках, щоб не було сліпих зон.
  • Розмістіть прилавки та демонстраційні столи так, щоб не було прямого шляху до виходу. У деяких магазинах на входах встановлюють турнікети, щоб вийти можна було лише через каси. Дорогі товари розміщуйте в центрі магазину подалі від виходів.
  • Розміщуйте стенди з товаром так, щоб зниклий предмет можна було легко помітити. Розташовуйте дрібні предмети рівними рядами або чіткими візерунками. До дорогих товарів прикріплюйте протикрадіжні датчики. З метою попередження крадіжок за принципом «хапай та втікай» поперемінно розміщуйте вішалки в різних напрямках.
  • Оголосіть та дотримуйтеся політики нульової терпимості до магазинних крадіїв та притягнення їх до відповідальності. Загрози бути спійманими, а також опинитися на допиті в поліції, на лаві підсудних і навіть у в’язниці може бути достатньо, щоб відбити бажання красти в магазині.

Чим користуються магазинні крадії

Щоб приховати товар, магазинні крадії користуються такими хитрощами:

  • Просторий одяг: пальта, штани та одежа для вагітних.
  • Товари ховають у пакунках, сумках, рюкзаках і косметичках, інколи вони можуть мати фальшиве дно.
  • До спеціальних інструментів належать книги з порожнинами, фальшиві зліпки, парасольки, секретні кармани, пояси або гачки під пальтами.
  • Складені газети або журнали можуть використовуватися для приховування малих чи плоских предметів.

На що звертати увагу:

  • Стежте за руками покупців, а також за їхніми кишенями, сумочками, носовичками.
  • Звертайте увагу на відкриті пакунки, сумочки, пакети для покупок, рюкзаки.
  • Пильнуйте за покупцями, які нервують, мають блукаючий погляд, тиняються або затримуються в прихованих місцях.
  • Спостерігайте за групами осіб, особливо якщо хтось намагається відволікти вашу увагу.

Працівники – не виняток

Деякі експерти вважають, що підприємства зазнають більших втрат через крадіжки працівників, ніж через незаконні проникнення, пограбування та крадіжки покупців, разом взяті. Перегляньте ваші методи управління. Дайте працівникам відчути, що вони володіють часткою підприємства. Тоді вони не будуть зацікавлені в його розкраданні!

Розкрадання та дрібні крадіжки

Інколи працівники привласнюють лише невелику кількість товарів (наприклад, канцелярське приладдя) або використовують обладнання компанії для особистих цілей (наприклад, автомобілі чи копіювальні апарати).

Однак обсяги розкрадання та дрібних крадіжок можуть зростати. Касири можуть вдаватися до заниження ціни – вибивання нижчої ціни на касовому апараті для покриття коштів, взятих із каси. Вони також можуть завищувати ціни для покупців та привласнювати різницю або занижувати ціни для своїх колег чи друзів.

Розкрадання може набувати різних форм: від простого завищення службових витрат – до здійснення платежів компаніям, яких не існує. Звертайте увагу на таке:

  • Документація ведеться занадто «акуратно».
  • Частішають випадки нестачі запасів або збільшуються її обсяги.
  • Працівники відмовляються від відпусток або підвищень.
  • За відсутності певного працівника змінюються бізнес-схеми.
  • Клієнти скаржаться на помилки в місячній звітності.
  • Зменшуються доходи.
  • Працівники неадекватно реагують на звичайні питання щодо процедур.

Забезпечення суворого контролю запасів

Існує велика кількість способів обману роботодавців нечесними працівниками:

  • Касири продовольчих магазинів часто «випадково» пошкоджують коробки та консервні банки, щоб придбати їх за зниженою ціною.
  • Обслуговуючий персонал ховає калькулятори та друкарські машинки у відрах для сміття.
  • Складські працівники зберігають викинуті покупцями чеки та використовують їх, щоб показати, що вкрадені товари були «оплачені».

Найкращий захист – це частий і ретельний контроль запасів. Обмежте доступ працівників до складської та інвентарної документації. Регулярно перевіряйте відра для сміття, закутки та щілини. Проводьте позапланові інвентаризації, щоб нечесні працівники знали, що їх можуть у будь-який момент спіймати.

Комп’ютерні шахрайства

Комп’ютери використовуються для проведення касових операцій, виставлення рахунків, ведення обліку запасів та нарахування заробітної плати. Комп’ютери можуть зламуватися з метою вчинення крадіжок, розкрадання та шахрайства. Ось декілька порад, які допоможуть захистити ваше підприємство від комп’ютерних шахраїв:

  • Переконайтеся, що на ваших комп’ютерах встановлено програмне забезпечення, яке перешкоджає несанкціонованому використанню.
  • Розділіть обов’язки програмістів та операторів.
  • Мінімізуйте доступ до комп’ютерів у позаслужбовий час.
  • Забезпечте моніторинг та фіксацію комп’ютерної діяльності.

Хабарі та «відкати»

Працівник, який розкриває комерційну таємницю за певну плату; начальник вантажного відділу, який ігнорує замовлення за винагороду; співробітник, відповідальний за укладання контрактів, який прискорить процес проходження бюрократичних процедур за подарунок. Усе це – приклади хабарництва. Спочатку це може здаватися не такою й великою проблемою, однак ці маленькі послуги можуть призвести до серйозних наслідків.

Звертайте увагу на таке:

  • Менеджери із закупівель співпрацюють лише з одним постачальником всупереч інструкції про ротацію постачальників.
  • Працівники проводять час із торговельними представниками або постачальниками.
  • Працівники отримують безкоштовні квитки на спортивні заходи, шоу тощо.
  • Авторитетні підприємства відмовляються подавати цінові пропозиції.
  • Одна особа відповідає за підготовку та затвердження цінових пропозицій.

Для вирішення проблеми розробіть і впровадьте політики, що забороняють отримання подарунків; переконайтеся, що працівники отримують конкурентні цінові пропозиції; і забезпечте ротацію менеджерів із закупівель та постачальників, якщо є можливість.

Належне управління підприємством

Запровадьте більш суворі процедури підбору персоналу. Вимагайте, щоб претенденти на посаду заповнювали детальну форму, а потім зв’язуйтеся з усіма особами, які можуть надати рекомендації, та колишніми роботодавцями.

Розділяйте посадові обов’язки

Ваша система бухгалтерського обліку повинна забезпечувати підзвітність через систему стримувань та противаг. Кожна функція повинна слугувати елементом контролю за раніше проведеними операціями. Наприклад: бухгалтер не повинен мати справу з готівкою; працівник, відповідальний за відправлення придбаних товарів поштою, не повинен оплачувати рахунки. Перевірку бухгалтерських книг повинна проводити незалежна компанія.

Показуйте гарний приклад

Начальник, який приймає товари та канцелярське приладдя без оплати, заохочує працівників робити те саме.

Підтримуйте високий моральний дух працівників

Співробітники, з якими поводяться чесно та щедро, менш схильні до крадіжок. Познайомтеся з вашими працівниками. Попросіть їх надати пропозиції та серйозно розгляньте їх. Залучайте працівників до проведення заходів, орієнтованих на попередження злочинності. Розгляньте можливість запровадження програми участі у прибутках. Переконайтеся, що заробітні плати ваших працівників є конкурентними: працівник, якому не доплачують, може вважати, що крадіжки – це лише засіб «компенсувати різницю».