Обґрунтування технічних та якісних характеристик
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі щодо закупівлі товару:
Предмет закупівлі:
ДК 021:2015 - 09310000-5 — «Електрична енергія» - Електрична енергія (з урахуванням тарифу на послуги з передачі електричної енергії без урахування тарифу на послуги з розподілу електричної енергії.
Ідентифікатор закупівлі:_ UA-2024-12-19-009295-a.
Очікувана вартість предмета закупівлі: 724 000,00 грн. з ПДВ (_____ гривень 00- копійок).
Обгрунтування технічних і якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог нормативних документів у цій сфері.
Обгрунтування розміру бюджетного призначення та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі – видатки на закупівлю вищезазначеного предмета закупівлі є заплановані кошти на 2025р. Закупівля проводиться відповідно до особливостей та здійснюється замовником на планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включена до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Обгрунтування очикуваної вартості процедури закупівлі :
Правовідносини, які пов'язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії між суб’єктами ринку електричної енергії (ліцензіатами з виробництва, передачі, розподілу або постачання електричної енергії) та споживачами електричної енергії, регламентуються Законом України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VІІІ від 13.04.2017 р. та Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. № 312 (далі – ПРРЕЕ).
Відповдно до п.2 ч.4.розділу 2 методичних рекомендацій ( наказ Мінекономіки № 11712 від 07.05.2024р) щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Методичні рекомендації) розроблених для підвищення ефективності здійснення публічних закупівель та дотримання принципів здійснення публічних закупівель відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі - постанова № 1178) та інших нормативно-правових актів, які регулюють сферу електроенергетики.
Для забезпечення ефективного планування, успішного проведення закупівель та досягнення максимальної економії замовникам доцільно здійснювати аналіз ринку та проводити попередні ринкові консультації, у тому числі запитувати й отримувати пропозиції та інформацію від суб'єктів господарювання.
Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб'єктів господарювання в підготовці вимог до тендерної документації.
Ринкові консультації можуть передбачати такі складові:
1) уточнення інформації та даних для правильного визначення очікуваної вартості закупівлі електричної енергії;
2) отримання інформації щодо створення найбільш сприятливих для формування конкуренції умов щодо закупівлі електричної енергії, зокрема щодо обсягів закупівлі, технічних, кваліфікаційних та інших вимог, що встановлюються замовником у тендерній документації.
Також з урахуванням п.2 ч.2 розділу 3 методичних рекомендацій, а саме
2. Під час розрахунку очікуваної вартості електричної енергії замовникам рекомендовано здійснювати аналіз не менше трьох цінових пропозицій електропостачальників, що дозволить забезпечувати обґрунтоване прийняття рішень стосовно очікуваної вартості закупівлі електричної енергії.
До способів, що рекомендуються застосовувати для отримання інформації про ціну електричної енергії, належать:
1) направлення письмових запитів цінових пропозицій (у тому числі електронною поштою) електропостачальникам за примірною формою (додаток 1 до Методичних рекомендацій);
2) здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну електричної енергії, до якої належать дані ринку "на добу наперед", розміщені на сайті акціонерного товариства "Оператор ринку", та дані про цінові пропозиції електропостачальників, розміщені на їхніх сайтах, веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (за кодом Закупівельного словника 09310000-5 "Електрична енергія"), та/або використання модулю аналітики "Bi Prozorro".
Замовником отримана інформація з сайту акціонерного товариства "Оператор ринку"
Де середня ціна на електричну енергію за попередній місць складає: 5,28 без ПДВ, транспортування електроенергії від виробника до споживача та маржа постачальника.
З урахуванням того, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), на засіданні 13 листопада схвалила проєкт постанови про підвищення тарифу на передачу електроенергії на 2025 рік на 25,8% – до 665,26 грн/МВт·год.
Також скориставшись модулем аналітики "Bi Prozorro"
Виходячи із вищенаведеного прогназована ціна очикуваної вартості на 2025р – 9,76 з урахуванням ПДВ, транспортування електроенергії від виробника до споживача та маржа постачальника.