Е-кабінет: електронна взаємодія ДПС та органів місцевого самоврядування
З метою забезпечення ефективної взаємодії між органами місцевого самоврядування та Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області побудова комунікації контролюючих органів з органами місцевого самоврядування є важливим вектором співпраці. Такі комунікації відбуваються за допомогою ІTC «Електронний кабінет»
Функціонал Електронного кабінету забезпечує електронну взаємодію ДПС та органів місцевого самоврядування в режимі онлайн.
Для уповноважених осіб органів місцевого самоврядування доступні наступні сервіси Електронного кабінету:
- Перегляд облікових даних.
- Подання податкової, фінансової звітності, статистичної звітності.
- Перегляд та друк раніше поданої звітності.
- Подання запиту про надання звітності в розрізі платників податків - юридичних осіб.
- Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків.
- Листування з органами ДПС.
- Можливість отримання громадянами відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (актуально в період декларування державних службовців).
З 1 січня 2021 року ДПС України запровадила електронне інформування органів місцевого самоврядування.
Так, Наказом Міністерства фінансів України № 723 від 23 листопада 2020 року, затвердженим в Міністерстві юстиції України 08 грудня 2020 року за № 1223/35506 (далі – Наказ № 723), регламентовано Порядок надання ДПС України органам місцевого самоврядування звітності в розрізі платників податків – юридичних осіб та звітності у розрізі джерел доходів.
Відповідно до вимог Наказу № 723 контролюючі органи надають органам місцевого самоврядування звітність у розрізі джерел доходів такого органу:
- про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів на відповідних територіях – щомісяця, не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним;
- про суми списаного безнадійного податкового боргу; суми розстрочених і відстрочених грошових зобов’язань та/або податкового боргу платників податків, які повинні бути сплачені до місцевих бюджетів на відповідних територіях; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання,- щокварталу, не пізніше 25 днів після закінчення звітного кварталу.
Запит про надання звітності в розрізі платників податків за відповідний звітний період подається органом місцевого самоврядування до контролюючого органу з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» один раз у період, який відповідає місяцю (кварталу) для надання такої звітності. Для отримання звітності посадовій (уповноваженій) особі територіальної громади необхідно увійти до приватної частини Електронного кабінету за посиланням https://cabinet.tax.gov, та надати запит про отримання звітності в розрізі платників податків - юридичних осіб за формою J1604003.
Контролюючий орган забезпечує автоматизовану обробку отриманих запитів, формує та надає органу місцевого самоврядування (заявнику) - звітність у розрізі платників податків протягом 20 робочих днів з моменту отримання запиту.
Звітність у розрізі платників податків та звітність у розрізі джерел доходів, з накладеним кваліфікованим електронним підписом посадової (уповноваженої) особи контролюючого органу, стає доступною відповідному органу місцевого самоврядування у приватній частині Електронного кабінету після проходження електронної ідентифікації онлайн у встановленому порядку.