Пенсійний Фонд України інформує: Про переваги електронних лікарняних (продовження)
Відділ обслуговування громадян № 6 (сервісний центр) управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області інформує, що з 01.10.2021 запроваджено систему отримання лікарняних листків в електронній формі (електронний лікарняний - це документ в електронній формі, який формується програмними засобами на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність).
Пацієнт звертається до лікаря. Лікар оглядає хворого та формує електронний медичний висновок в ЦБД ЕСОЗ відповідної категорії («вагітність та пологи», «захворювання або травма загального характеру» тощо) через вебінтерфейс медичної інформаційної системи. Більше жодних бланків та підписів, трикутних і круглих штампів на них - відтепер два смс-повідомлення та виплати!
Створюється медичний висновок про непрацездатність (МВТН) та є електронний лікарняний (ЕЛ).
МВТН - це електронний документ в твоїй медичній картці, створює його твій лікуючий або сімейний лікар в закладі. При успішному створенні тобі на телефон (на той номер, який ти вказував лікарю як контактний) прийде смс-повідомлення в форматі ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ від E-health:
Електронний реєстр листків непрацездатності формує та веде Пенсійний фонд України. При успішному створенні електронного лікарняного на номер телефону, який Вами зазначено в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України як контактний, надійде смс-повідомлення про номер ЛН в форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х (ХХХХХХ - номер випадку непрацездатності, ХХХХХХХХХХ - порядковий номер листка непрацездатності, Х - номер версії)
Відтепер Ваш діагноз та медичні стани під належним захистом - на роботі ніхто не дізнається чим Ви хворіли!
Процес непрацездатності відтепер чітко поділений на медичну та соціальну складову. Це означає, що лікар тепер відповідальний лише за лікування та не буде питати “а де Ви працюєте?” ЕЛ буде автоматично створено на підставі МВТН і буде відображатися в кабінеті страхувальника у Вашого роботодавця.
Що робити якщо Ви не отримали жодного смс-повідомлення?
- надати лікарю для внесення в систему свої актуальні персональні дані - можливо у тебе змінився контактний номер або паспортні дані, або в систему не введено Ваш РНОКПП (податковий номер). Після оновлення даних смс-повідомлення від E-health має надійти.
- смс-повідомлення від ПФУ може не прийти з двох причин:
- Ви не зареєстровані на вебпорталі та/або Вами не вказано такий спосіб комунікації.
- ЕЛ не був створено. В такому випадку запитайте у лікаря, чи було ним отримано відповідь від ЕРЛН і яку саме. Якщо отримано коментар, що "запис не знайдено в РЗО", а пацієнт є застрахованою особу, то в такому випадку необхідно звернутися до роботодавця або на гарячу лінію ПФУ для з'ясування причин.
У разі виявлення помилки у створеному медичному висновку, необхідно звернутися до лікаря, який створював медичний висновок. Лікар, в свою чергу, протягом 7 днів може внести зміни до медичного висновку.
Із використанням Порталу Дія у пацієнта є можливість перевірити інформацію про сформований медичний висновок про тимчасову непрацездатність, увівши у спеціальному розділі інформацію про номер запису про сформований медичний висновок, що мав бути вам направлений у СМС.
Для застрахованих осіб, які аутентифіковані на вебпорталі за КЕП, надано можливість перегляду даних щодо їх тимчасової втрати працездатності – пункт головного меню особистого кабінету «Тимчасова втрата працездатності».
Інформація по листках непрацездатності (пункт меню особистого кабінету громадянина «Мої листки непрацездатності») буде надана за таким переліком:
- номер;
- дата відкриття;
- дата закриття;
- статус листка непрацездатності.
Канали для отримання довідкової інформації для пацієнтів
Загальну інформацію про перехід від паперових до електронних лікарняних можна дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію МОЗ: 0 800 505 201
У разі виникнення питань по створенню медичного висновка про тимчасову непрацездатність в електронній системі охорони здоров’я можна звернутися до інформаційно-довідкової служби НСЗУ за номером: 16 77
Детальніше про Електронний кабінет страхувальника (роботодавця) можна дізнатися, звернувшись на гарячу лінію Пенсійного фонду України: 0 800 503 753
У разі виникнення запитань щодо оплати е-лікарняних роботодавцями можна дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію Фонду соціального страхування України за номером: 0 800 50 18 92
Начальник відділу
обслуговування громадян №6
(сервісний центр)
управління обслуговування громадян
ГУ ПФУ в Дніпропетровській області Віра ПІДОДВІРНА