ЗАЯВА 

Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

містобудівної документації місцевого рівня: 

"Детального плану частини території 

Солонянської селищної територіальної громади"

Документ складено згідно вимог ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

1) Замовник СЕО

Замовником проекту містобудівної документації місцевого рівня є виконавчий комітет Солонянської селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області.

ДПТ буде розроблений відповідно до Рішення Солонянської селищної ради № 1349-33/VІII від 17 серпня 2023 року.

 

2) Вид та основні цілі документу державного планування

У відповідності до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», детальний план території (ДПТ) – містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Детальний план території може виконуватись для ділянок в межах населених пунктів так й за межами. 

Містобудівна документація місцевого рівня є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, яка призначена для обґрунтування довгострокової стратегії планування, забудови та іншого використання території.

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови. ДПТ уточнює принципові положення проектних пропозицій містобудівної документації вищого рівня.  

Детальний план території розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів та визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціонального призначення території, формування системи громадського обслуговування населення, організації інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки території.

При розроблені детального плану враховуються раніше затверджена містобудівна проектна документація, інформація земельного кадастру, тощо.

Основною метою документу державного планування є:

  • створення сприятливого середовища;
  • зміцнення економічної бази місцевої територіальної громади;
  • підвищення рівня життя та якості надання послуг населенню;
  • активізацію підприємницької діяльності;
  • створення нових робочих місць та забезпечення зайнятості місцевого населення;
  • зміна цільового призначення земельної ділянки;
  • благоустрій та озеленення земельної ділянки; 
  • будівництво об'єктів інженерної інфраструктури (підключення до існуючих мереж), організація місць зберігання легкового автотранспорту;
  • забезпечення можливості підходу людей до пунктів зупинок, заходів для забезпечення руху мало мобільних груп населення.

При розробленні детального плану  використано матеріали:

  • Публічної кадастрової карти України (https://kadastr.live) Інтернет – ресурс;
  • Довідки про стан й характер існуючої ситуації території (від замовника проекту);
  • Програма економічного і соціального розвитку (Інтернет – ресурс);
  • Регіональної доповіді про стан навколишнього середовища в Дніпропетровській області, 
  • Екологічний паспорт Дніпропетровської області. (Інтернет - ресурс);
  • Інвестиційний Паспорт Дніпропетровської області (Інтернет - ресурс).

 

3) Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля 

Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» був ухвалений Верховною Радою України 20 березня 2018 року та 10 квітня 2018 року підписаний Президентом України. Даний Закон вступив в дію з 12 жовтня 2018 року.

Закон встановлює в Україні механізм стратегічної екологічної оцінки (СЕО), який діє в країнах Європейського Союзу та передбачає, що всі важливі документи, зокрема, державні програми, повинні, у першу чергу, проходити стратегічну екологічну оцінку з урахуванням необхідних імовірних ризиків тих чи інших дій для довкілля.

Стратегічна екологічна оцінка (далі СЕО) містобудівної організації дає можливість зосередитися на всебічному аналізі можливого впливу планованої діяльності на довкілля та використовувати результати цього аналізу для запобігання або пом’якшення екологічних наслідків в процесі детального планування.

Метою СЕО є забезпечення високого рівня охорони довкілля та сприяння інтеграції екологічних факторів. За кожним пріоритетним напрямком Програми розробляється низка заходів і проектів, серед яких можуть бути проекти, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проектів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

Обсяг СЕО визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території. 

В рамках проведення процедури Стратегічної екологічної оцінки до містобудівної документації “Детальний план" складено Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації місцевого рівні та розміщено на офіційному веб-сайті Солонянської селищної ради, крім того розміщено повідомлення про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту державного планування на сторінках газет регіонального значення.

Очікуються листи з пропозиціями щодо заяви про визначення обсягу СЕО, які надійдуть від Департаменту охорони природи та охорони здоров’я Дніпропетровської облдержадміністрації від Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської облдержадміністрації.

Протягом громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (яка не може становити менш як 15 календарних днів) очікується прояви громадянської активності, стосовно звернень й пропозицій від громадськості, оскільки Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» передбачає залучення громадськості до процесу СЕО.

Забезпечення доступу та врахування думки громадськості та органів виконавчої влади враховані.

 

4) Ймовірні наслідки

Розроблення детального плану території охоплює територію близько 7,2га. Територія розташована південніше с. Кам'яне, зі західного боку автошляху Н-08 поблизу існуючих повітряних ліній електропередач.      

Наразі в межах території проектування знаходяться три земельні ділянки кад.№:

1225081500:02:001:0073

1225081500:02:001:0074

1225081500:02:001:0075.

 

Основні екологічні проблеми території та природоохоронні цілі визначають рамки обсягу стратегічної екологічної оцінки.

а) Для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – наслідки не очікуються у зв’язку з відсутністю в межах розробки детального плану території суттєвих наслідків та ризиків від реалізації проектних рішень, як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря), так і на комплексні умови території – мікроклімат, розвиток природних процесів, а також на здоров’я населення.

Виникнення будь-якого негативного впливу й погіршення стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я не очікується та не прогнозується.

Територія ДПТ розташована поза меж природоохоронних територій (не входить до меж об’єктів природно-заповідного фонду, прибережних захисних смуг водних об’єктів, не є землями зарезервованими до подальшого заповідання та особливо цінного призначення тощо).

Виникнення будь-якого негативного впливу, та, як слід, погіршення стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я не очікується та не прогнозується від можливості розміщення сонячної електростанції.

Тим не менш проектними рішеннями передбачається:

  • здійснення природоохоронних заходів, спрямованих на зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря; 
  • зменшення впливу забруднення повітря та в межах ДПТ; 
  • будівництво локальних очисних споруд закритого типу з повним біологічним очищенням, що дозволить знизити рівень забруднення ґрунтових вод;
  • облаштування майданчику для збору ТПВ з твердим покриттям, огороджених з трьох сторін глухим парканом, накритих дашком;
  • дотримання чинних вимог ДБН й ДСП, для перспективного зменшення впливу на довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

б) Для територій з природоохоронним статусом  – наслідки не очікуються.

в) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення - не очікуються , зважаючи на географічне положення території проектування та локальний масштаб проектних рішень. 

 

5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо проект не буде затверджено

З метою розгляду альтернативних планувальних рішень і їх екологічних наслідків були прийняті два сценарії, а саме: 

  • альтернативний варіант №1 «Нульовий сценарій»; 
  • альтернативний варіант №2 «Впровадження планової діяльності, передбаченої детальним планом території».

Альтернативи іншого характеру відсутні з огляду на необхідність провадження даної планованої діяльності.

 

6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО

Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища. Всі методи прогнозування об’єднують у дві групи: логічні (методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогії) і формалізовані (статистичний, екстраполяції, моделювання та інші). Прогноз проводиться, виходячи із загальнолюдських цінностей, головною з яких є людина, його здоров’я, якість довкілля та збереження навколишнього природного середовища.

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки при побудові прогнозних моделей необхідно виявити фактори, від яких суттєво залежить прогноз та з’ясувати їх співвідношення з прогнозованим явищем, а також розробити алгоритм і програми моделювання змін довкілля під дією певних факторів. 

Для розробки стратегічної екологічної оцінки передбачається використовувати наступну інформацію :

  • регіональної доповіді про стан навколишнього середовища в Дніпропетровській області,
  • екологічний паспорт Дніпропетровської області
  • технічний звіт із топографічного знімання території проектних робіт, графічні матеріали розроблені на топографічній зйомці М 1:500.

Реалізація Стратегії розвитку території ДП не має супроводжуватися появою нових негативних наслідків для довкілля. Впровадження багатьох оперативних цілей Стратегії може призвести до покращення екологічної ситуації в житловій зоні селища. Ймовірність того, що реалізація Стратегії призведе до таких можливих негативних впливів на довкілля або здоров’я людей, які можна приймати як допустимі. 

При тому, моніторинг екологічних індикаторів ефективності впровадження Стратегії є важливою формою контролю того, який фактичний вплив на довкілля матиме Стратегія, а також необхідною передумовою забезпечення збалансованості розвитку міста. Необхідно передбачити регулярність збору моніторингових даних за визначеними індикаторами та їх постійний аналіз для врахування під час прийняття рішень щодо планування розвитку у майбутньому.

Стратегічна екологічна оцінка не завершується прийняттям рішення про за твердження Стратегії. Значущі наслідки для довкілля, в тому числі для здоров'я населення, повинні відслідковуватися під час реалізації Стратегії, зокрема, з метою виявлення непередбачених несприятливих наслідків і вжиття заходів щодо їх усунення. Результати моніторингу мають бути доступними для органів влади та громадськості. Протокол про СЕО встановлює необхідність здійснення моніторингу значного впливу на довкілля, у тому числі здоров'я населення, від реалізації затвердженого плану.

 

7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків 

Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів. У ході виконання стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути доцільність запровадження заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків виконання документа державного планування. 

  • ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;
  • планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.;
  • охоронні заходи – заходи щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища.

Окрім того, здійснюється оцінка обмежень будівництва об’єкту за умовами навколишнього природного, соціального, техногенного середовища та обсяг інженерної підготовки території, необхідний для дотримання умов безпеки навколишнього середовища.

Передбачено проведення досліджень з метою визначення ґрунтових характеристик. Передбачено здійснення відповідних компенсаторних заходів. Поводження з рослинним шаром ґрунту передбачено у встановленому законодавством порядку.

З метою створення комфортного середовища для життєдіяльності та забезпечення охорони природного середовища в межах проектної території слід буде вжити низку заходів. Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розгляд планувальних та інженерних заходів, які рекомендовані для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля.

 

8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО

В цілому Звіт про стратегічну екологічну оцінку буде відповідати п.2, ст. 11 ЗУ "Про стратегічну екологічну оцінку".

 

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їхдання по

Пропозиції та зауваження надаються в письмовій формі на електронну адресу e-mail: solrada@i.ua або до поштової скриньки селищної ради за адресою: 52400, смт Солоне, вул. Гагаріна, 7, Дніпропетровська область, Україна, в робочі дні з понеділка по четвер 08:00 – 17:00; п’ятниця 08:00-16:00 

Орган, що буде приймати рішення про затвердження документу державного планування: Солонянська селищна рада Дніпровського району.

Строк громадського обговорення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки не може становити менш як 15 днів з дня її оприлюднення з 28.08. 2023р. по 11.09.2023р.

Телефон для довідок стосовно заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту державного планування (0 800) 505 170 або (05669) 2-13-32

Відповідальна особа - начальник відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Солонянської селищної ради Олена СЕРГЄЄВА.

 

Селищний голова                                                         Михайло КОПЕЙКО

Олена СЕРГЄЄВА

0674949502


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до містобудівної документації місцевого рівня

Детальний платн частини території Солонянської селищної ради територіальної громади за межами села Кам'яне з метою визначення можливості зміни цільового призначення земельних ділянок для будівництва промислової сонячної електростанції наземного типу


ЗАВАНТАЖИТИ графічні матеріали

Фото без опису