ЗВІТ

депутатської комісії щодо виконання завдання  поставленого на 6 сесії 7 скликання 11.03.2016 року, по питанню: Про створення робочої групи з перевірки діяльності ринку смт. Солоне.

       В ході проведення депутатською комісією перевірки на виконання завдання  поставленого на 6 сесії 7 скликання 11.03.2016 року, по питанню: Про створення робочої групи з перевірки діяльності ринку смт. Солоне, було проведено вибірковий моніторинг (7 днів) для встановлення середньої кількості торгуючих продавців на ринку смт. Солоне та кількості отриманих коштів за право продажу продуктів харчування та промислових товарів.

24 березня 2016 року

  • За територією ринку – 18 торгуючих по вул. Гагаріна
  • (з них, 1 –м’ясо, 1 – жива риба)
  • На території ринку з рук – 6 торгуючих.
  • Павільйон «М’ясо-молоко»-без продавців.

26 березня 2016 року

  • За територією ринку – 37 торгуючих по вул. Гагаріна
  • (з них, 1 – жива риба)
  • На території ринку з рук – 6 торгуючих.
  • Павільйон «М’ясо-молоко»- 6 продавців.

29 березня 2016 року

  • За територією ринку – 34 торгуючих по вул. Гагаріна
  • (з них, 4 – жива риба)
  • На території ринку з рук – 10 торгуючих.
  • Павільйон «М’ясо-молоко»- 4 продавці.

31 березня 2016 року

  • За територією ринку – 22 торгуючих по вул. Гагаріна
  • (з них, 1 – жива риба)
  • На території ринку з рук – 6 торгуючих.
  • Павільйон «М’ясо-молоко»- 2 продавці.

1 квітня 2016 року

  • За територією ринку – 33 торгуючих по вул. Гагаріна
  • (з них, 1 –м’ясо, 2 – жива риба)
  • На території ринку з рук – 7 торгуючих.
  • Павільйон «М’ясо-молоко»-2 продавці.

2 квітня 2016 року

  • За територією ринку – 38 торгуючих по вул. Гагаріна
  • (з них, 2 – жива риба)
  • На території ринку з рук – 8 торгуючих.
  • Павільйон «М’ясо-молоко»-3 продавці.

3 квітня 2016 року

  • За територією ринку – 37 торгуючих по вул. Гагаріна
  • (з них, 1 – жива риба)
  • На території ринку з рук – 7 торгуючих.
  • Павільйон «М’ясо-молоко»-1 продавець.

 

            Оплата проводиться по «Талону на право продажу продуктів харчування та промислових товарів» який є, простим папірцем, без жодних печаток , а лише нечітко пронумеровані механічним нумератором за підписом підприємця Педан О.І.

            Розмір плати, яка виплачується продавцем на утримання ринку, записується кульковою ручкою, і її розмір вираховується на «власний розсуд» і ніде не фіксується. При проведенні перевірки деякі продавці вказали, що оплату проведено, але талон не видавався.

Так по території ринку

21 стаціонарний магазин (ФОП Козинчук, ФОП Мартиновська, ФОП Петренко, ФОП Швець, ФОП Ткаченко, ФОП Чехлата - 2 магазина, ФОП Чумак, ФОП Резінкіна, ФОП Крива, ФОП Шкуренко, ФОП Шапошник - 3 магазина, ФОП Котулай, ФОП Придатько, ФОП Кухтін, ФОП Заярна, ФОП Данов, ФОП Вакульчук, ФОП Данилова) на території ринку без урахування торгівельної площі (від 10 до 60 м.кв) сплачує щомісячну оплату на утримання ринку згідно  «Талону на право продажу продуктів харчування та промислових товарів» в розмірі 46.5 грн. в місяць, тобто 1.55 грн. в день з магазину, з 3 магазинів (ФОП Юнусов, ФОП Крива та ФОП Шкуренко) додатково за виносну торгівлю щоденно сплачується на утримання ринку згідно  «Талону на право продажу продуктів харчування та промислових товарів» в розмірі від 3 до 5 грн. в день.

Центральний критий павільйон в якому розташовано 20 магазинів з яких 6 площею по 30 м.кв. та 14 площею по 15 м.кв., сплачують щоденну оплату на утримання ринку згідно  «Талону на право продажу продуктів харчування та промислових товарів» в розмірі 5 та 10 грн. в день, відповідно. 

З 2 ТС ( Хліб, ФОП Федина) щомісячну оплату на утримання ринку згідно  «Талону на право продажу продуктів харчування та промислових товарів» в розмірі 310 грн. в місяць, тобто 10 грн. в день, з 11 ТС (ФОП Васенін та пайщики кооперативу «Перспектива-ВС») сплачує щомісячну плату на утримання ринку згідно  «Талону на право продажу продуктів харчування та промислових товарів» в розмірі 440 грн. в місяць, тобто 4 грн. в день.             

Продавці в павільйоні «М’ясо-молоко» сплачують щоденну оплату на утримання ринку згідно  «Талону на право продажу продуктів харчування та промислових товарів» в розмірі від 70 грн. в день.

Продавці на відкритих прилавках «з рук» сплачують щоденну оплату на утримання ринку згідно  «Талону на право продажу продуктів харчування та промислових товарів» в розмірі від 10 грн. в день.

           За територією ринку по вул. Гагаріна

З  ТС ( М’ясо, ФОП Гезик, ФОП Гученко) сплачують щоденну оплату на утримання ринку згідно  «Талону на право продажу продуктів харчування та промислових товарів» в розмірі : ТС М’ясо -70 грн. в день, ФОП Гученко -15 грн. в день, ФОП Гезик -5 грн. в день.

Продавці на відкритих прилавках «з рук» сплачують щоденну плату на утримання ринку згідно  «Талону на право продажу продуктів харчування та промислових товарів» в розмірі від 70(палатка Ковбаса) до 5 (Пиріжки) грн. в день.

     На території ринку взагалі відсутня будь-яка інформація про приналежність та назву об’єкта,  правила торгівлі на ринку, прейскурант цін які повинні платитися продавцем на утримання ринку (в залежності від займаної площі, виду товару та інше ,рішення виконкому Солонянської с/р   № 1 від 21.05.2015 ), номера телефонів контролюючих органів та спеціальних служб (Наказ № 57/188/84/105 від 26.02.2002 Про затвердження Правил торгівлі на ринках).

         На території ринку відсутня спеціалізована ветеринарна лабораторія, що унеможливлює взяття продавцями обов’язкових ветеринарних довідок якості продаваємої  м’ясо-молочної продукції та риби. Під час перевірки рєалізатори риби взагалі не мали таких довідок (Наказ № 57/188/84/105 від 26.02.2002 Про затвердження Правил торгівлі на ринках). 

         Територія ринку неповністю огороджена, відсутні ворота, не має стаціонарного нічного освітлення,  не проводиться регулярне прибирання місць торгівлі, як на ринку та і на прилеглій території вул. Гагаріна, та взагалі у вечірній та нічний час ринок не охороняється.

          Прилегла територія вул. Гагаріна використовується як «шанхайський ринок» на якому здійснюється торгівля без дотримання будь яких санітарно-ветеринарних правил з «землі» та не пристосованих прилавків як м’ ясом, живою рибою, цукерками так і овочами, розсадою, садженцями та різноманітною птицею та живністю. В окремі дні кількість продавців така що доходить майже до повороту на магазин «Брусниця», якщо не прийняти негайних заходів то через деякий час вся центральна вулиця Гагаріна  буде як «шанхайський ринок», а ми себе позіціонуємо як цивілізоване Європейське містечко. Разом з цим, построєні на території ринку за участю селищної ради ТС зокрема «Перспектива ВС» за відгуками продавців взагалі не мають покупців тому що до нього неможливо дістатися так як всі проходи закриті.

           Туалет на ринку взагалі не витримує ніякої критики, до нього неможливо зайти, там не прибирається і він весь у аварійному стані.  

            Дивлячись на ці всі негаразди та кричущі порушення виникає питання, а що ж робить селищна рада ?

              Вивчаючи це питання комісії було надано «інтересний» договір від 10 грудня 2013 року укладений між селищною радою та приватним підприємцем  Педан Олексієм Івановичем, згідно якого у безоплатну аренду йому надаються всі повноваження по наданню всього комплексу послуг та отримання коштів за право продажу продуктів харчування та промислових товарів на ринку с. Солоне Договір укладено без урахування інтересів громади.

           Згідно положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»  - матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад.

             Від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

             В порушення вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»договір укладено одноосібно головою селищної ради.

           Стаття 17. Відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад.

            Відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

         Стаття 42. Повноваження сільського, селищного, міського голови

4. Сільський, селищний, міський голова:

16) укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради;

5. Сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

6. При здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади. Сільський, селищний, міський голова щорічно звітує відповідно сільській, селищній, міській раді про здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконавчими органами відповідної ради.

           Стаття 26. Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад

 1. Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:

29) встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету;

31) прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення;

43) затвердження договорів, укладених сільським, селищним, міським головою від імені ради, з питань, віднесених до її виключної компетенції;

 44) встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;

          Але договір укладено і він діє і повинен виконуватися сторонами.

          Згідно умов цього договору п. 2.1 Селищна рада має право :

 

  • Заслуховувати звіти підприємця про його дії, щодо утримання ринку.
  • Видавати погодження на розміщення об’єктів торгівлі та сфери послуг, обов’язкові для виконання підприємцем.
  • Контролювати використання землі.

 

П. 2.2 Підприємець забовязаний : 

 

  • Утримувати ринок згідно із санітарно-гігієнічними вимогами.
  • Проводити поточний ремонт ринку.
  • Утримувати в належному стані надвірний туалет, забезпечити його функціонування.
  • Погоджувати з селищною радою і після погодження розміщати на ринку стаціонарні та пересувні об’єкти торгівлі (кіоски, палатки тощо).
  • Отримувати плату за використання та утримання торгівельного місця на ринку. Солоне погоджену рішенням виконкому та використовувати її на розвиток та утримання ринку.
  • Звітувати перед селищною радою про використання коштів на розвиток та утримання ринку.

Але не одна з позицій не виконується

 За самими скромними підрахунками щоденно (в залежності від сезону) тільки від плати на утримання ринку згідно  «Талону на право продажу продуктів харчування та промислових товарів» повинно отримуватися грошових коштів в розмірі близько 500 -1300 грн.

 

          Згідно наданих селищною радою документів проведено аналіз розподілу землі та стан сплати за її оренду.

            Згідно наданих селищною радою документів по розподілу та  оренді землі на ринку с. Солоне, встановлено:

  • 5 земельних ділянок на ринку с. Солоне викуплено та є приватною власністю громадян.
  • 11 земельних ділянок використовуються громадянами на ринку            с. Солоне згідно договорів оренди.
  • За земельною ділянкою площею 235м.кв. під ангаром зареєстрована на померлу Кузмічову А.В. арендна плата не сплачується вже понад 3 роки (приблизна сума сплати 10 тис. грн. в рік).
  • Орендна плата за користування землею під ТС кооперативів (центральний павільйон та «Перспектива ВС») не встановлена та не сплачується, хоча павільйони  активно перепродаються та надаються в аренду стороннім особам членами кооперативів.

     -  В порушення вимог ст. 124. Порядок передачі земельних ділянок в оренду  та ст. 134 Обов'язковість продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них на конкурентних засадах (земельних торгах) Земельного кодексу України надана в оренду на ринку  с. Солоне земельна ділянка площею 42 м.кв. ФОП   Козинчук О.П.

          При вивченні Рішення 58 сесії 6 скликання від 08.10.2015 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для будівництва та обслуговування будівель торгівлі ФОП Козинчук О.П. міститься посилання на не маючих у цьому випадку  підстави  що згідно ст.118 Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами та ст. 121 Норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам затверджується проект землеустрою відведення земельних ділянок шляхом об’єднання  загальною площею 72 м.кв. (30 м.кв. існуючий магазин та 42 м.кв. без проведення обов’язкових земельних торгів в обхід діючого законодавства).

 

 Стаття. 124. Порядок передачі земельних ділянок в оренду

 1. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

2. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів.

Стаття 134. Обов'язковість продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них на конкурентних засадах (земельних торгах)

  1. Земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах).

    -  Кооператив «Перспектива ВС» фактично створений під одну особу гр.Васеніна В.В. в якому  він як фізична особа, через маму та фірму «Лідер Буд Інвест» являється засновником та на даний час має введених в експлуатацію 8 торгівельних павільйонів, виникає питання звідки до      гр. Васеніна така «батьківська любов» у посадових осіб селищної ради.

 

  • Власники ТС розташованих на ринку с. Солоне ФОП Гезик, ФОП Гученко, вагончик «Піцца», кіоск «Хліб» взагалі не мають договорів оренди землі та не сплачують кошти, хоча ведуть не перший рік торгівлю на місці де згідно «Проекту забудови території ринку с. Солоне» від 2008 року повинен розташовуватися майданчик торгівлі с/г продукцією та сезонними товарами, обладнання якого дало б змогу прибрати стихійну торгівлю з прилеглої вулиці Гагарина.
  • Внаслідок проведення будівельних робіт на протязі вже понад 1 року кооперативом «Перспектива ВС» огороджено місце розташування  майбутнього майданчику для здійснення торгівлі продуктами харчування згідно «Проекту забудови території ринку с. Солоне» від 2008 року та заблоковано наскрізний прохід до місць торгівлі що також перешкоджає зусиллям  прибрати стихійну торгівлю з прилеглої вулиці Гагарина.

 

          На основі вищенаведеного депутатська робоча  група з перевірки діяльності ринку смт. Солоне вважає за необхідне :

  1. На черговій 10 сесії Солонянської с/р в червні 2016 року заслухати звіт (про діяльність ринку та вжиті заходи для поліпшення умов обслуговування покупців та роботи продавців) уповноваженого згідно договору  по наданню всього комплексу послуг та отримання коштів за право продажу продуктів харчування та промислових товарів на ринку с. Солоне    Педан О.І.
  2. З метою впорядкування діяльності ринку с. Солоне поліпшення умов обслуговування покупців та роботи продавців, усунення виявлених під час перевірки недоліків та стихійної торгівлі з прилеглої території вулиці Гагаріна, до 01.07.2016 року оголосити публічний прозорий конкурс для передачі в оренду ринку приватній структурі з чіткою програмою благоустрою та впорядкування території, фіксованою щомісячною орендною платою та  надання щоквартальних звітів про проведену роботу.
  3. До 01.07.2016 року забезпечити організаційні заходи щодо проведення конкурсу для передачі в оренду ринку с. Солоне комунальної форми власності Солонянської селищної ради.
  4. До 01.09.2016 року за рахунок перерозподілу бюджету Солонянської селищної ради  та інших видів фінансування вирішити питання про обладнання та функціонування 2 торгівельних майданчиків по реалізації продуктів харчування, с/г продукції та сезонних товарів, обладнання яких дало б змогу прибрати стихійну торгівлю з прилеглої вулиці Гагарина.
  5. Усунути порушення ст. ст. 124,134 Земельного Кодексу України при наданні ФОП Козинчук О.П. земельної ділянки 42 м.кв. на ринку с. Солоне в оренду.
  6. Голові Солонянської селищної ради доручити голові відділу з питань юридичної роботи, комунальної власності та земельних відносин (Ращик П.П.) взяти на особистий контроль питання укладання договорів оренди землі з ФОП Гезик, ФОП Гученко, вагончик «Піцца», кіоск «Хліб».
  7. Про виконання поставлених депутатською робочою  групою з перевірки діяльності ринку смт. Солоне та вжиті заходи до 01.07.2016 року письмово повідомити депутатів робочої групи для інформування громадськості.

 

 

          Депутатська робоча  група з перевірки діяльності ринку смт. Солоне:

            ______________________ Маслов Ю.О.  

           

            ______________________ Зінченко М.К.      

       

            ______________________ Воржанський В.В. 

            

            ______________________ Царьов О.О.    

         

            ______________________ Кулик Л.О.              

 

30 травня 2016 року